hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > لرستان| هر مدرسه‌ باید استاندارد ۲۸۰۰ را رعایت کند

لرستان| هر مدرسه‌ باید استاندارد ۲۸۰۰ را رعایت کند

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: هر مدرسه‌ای در استان باید استاندارد ۲۸۰۰ را رعایت کند.

 رضا زینی‌وند مقدم در خصوص وضعیت مدارس غیردولتی لرستان اظهار کرد: برای این مدارس استانداردها و شاخص‌هایی نظیر فضا، محیط، ایمنی فضا و... تعیین‌شده که برای تأسیس این‌گونه مدارس مجوز می‌دهیم و مجوز دیگری برای راه‌اندازی صادر نمی‌شود. او با بیان اینکه نوسازی چندین پارامتر را تحت عنوان استاندارد ۲۸۰۰ دارد، ادامه داد: بر اساس این استاندارد باید تمام شاخص‌ها و پارامترها رعایت و مهندس ناظر نوسازی مدارس تائید کند تا مجوز راه‌اندازی به متقاضی داده شود. مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: در حال حاضر هیچ مجوز راه‌اندازی بدون رعایت استاندارد ۲۸۰۰ به هیچ مدرسه‌ای داده نشده است.

زینی‌وند مقدم با تأکید بر اینکه هر مدرسه‌ای باید استاندارد ۲۸۰۰ را رعایت کند، افزود: چنانچه بخواهیم این استاندارد رعایت شود بخشی از مدارس غیردولتی استان تعطیل خواهند شد. او عنوان کرد: ۷۰ هزار و ۷۵۰ دانش‌آموز لرستانی که ۲۵ هزار نفر آنان نوآموز هستند در مدارس غیردولتی استان مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار خیری، استانی و ملی برای استان جذب‌شده است، بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۷ مدرسه داریم که نیازمند نوسازی و بازسازی هستند، عملیات ۱۳۰ مدرسه را آغاز کردیم و با آغاز سال تحصیلی جدید نیز ۳۱ مدرسه در قالب ۱۲۱ کلاس درس افتتاح شد.

زینی‌وند مقدم تصریح کرد: باید به سمتی رویم که همه مدارس ما بهسازی و کیفیت لازم را برای تحصیل دانش‌آموزان داشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد